Oldal kiválasztása
Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételeink

Érvényes: 2014.09.15-től visszavonásig

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák az A-Z ABLAKSZERVIZ.HU KFT. (székhely: 1087 Budapest, Százados út 25-27/B 1/3, cégjegyzékszám: 01-09-184376, képviseli: Kis Sándor János ügyvezető önállóan), mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó) és a Megrendelő között létrejött vállalkozási jogviszony általános szabályait.

A jelen ÁSZF rendelkezései a Vállalkozó és a Megrendelő (továbbiakban együtt: Felek) között létrejött, külön íven szövegezett vállalkozási szerződésre (továbbiakban: Vállalkozási Szerződés) alkalmazandók, és a Vállalkozási Szerződés hatályba lépésével egyidejűleg, annak részeként lép hatályba a Felek között.

A Vállalkozási Szerződés a jelen ÁSZF-fel együtt érvényes.
A jelenlegi  ÁSZF-től eltérő megrendelői feltételek csak a Vállalkozó kifejezett, írásos beleegyező nyilatkozatával alkalmazhatóak.

1. A Vállalkozási Szerződés tárgya

A Vállalkozó fa, műanyag és alumínium nyílászárók javításával, felújításával, betörésvédelmével foglalkozik.

A Megrendelő a Vállalkozási Szerződésben, illetve annak mellékletét képező árajánlatban meghatározott konkrét javítási, felújítási munkákat rendelte meg a Vállalkozótól, az ott részletezett vállalkozói díj megfizetése ellenében.

A Vállalkozó kijelenti, hogy a Vállalkozási Szerződésben vállalt munkák elvégzéséhez szükséges szakismerettel rendelkezik, a megrendelést saját munkavállalói és alvállalkozói igénybevételével, a saját eszközeivel, a Megrendelő által meghatározott helyen (a javítandó nyílászáró beépítési helyén) végzi.

2. A Vállalkozási Szerződés időtartama, vállalási határidő

2.1 A Vállalkozási Szerződést a Felek a Szerződésben, vállalási határidőként megjelölt, határozott időre kötik.

Amennyiben a vállalási határidőt nem dátumszerűen, hanem időtartam megadásával határozták meg, akkor annak kezdőnapja a Vállalkozási Szerződés aláírását követő első munkanap, kivéve, ha a Felek a Vállalkozási Szerződésben más kezdőnapot állapítanak meg.

2.2 A Felek bármelyike a Vállalkozási Szerződéstől a szerződés teljesítésének megkezdése előtt bármikor elállhat, ezt követően a Megrendelő a teljesítésig a szerződést felmondhatja.

A Megrendelő elállása vagy felmondása esetén köteles a Vállalkozónak a díj arányos részét megfizetni, és a szerződés megszüntetésével okozott kárt megtéríteni azzal, hogy a kártalanítás a vállalkozói díjat nem haladhatja meg. (Ptk. 6:249.§)

A Vállalkozó jogosult a Szerződést a Megrendelő súlyos szerződésszegése esetén azonnali hatállyal felmondani, és a Megrendelőtől a díj arányos részét valamint okozott kára megtérítését követelni.

A Megrendelőt az alábbiakban részletezettek szerinti elállási jog illeti meg a Vállalkozó súlyos szerződésszegése esetén.

2.3 A Vállalkozó a munkát átadás-átvételi eljárás keretében köteles átadni, amelynek során a Megrendelő vagy megbízottja köteles az elvégzett munkát megvizsgálni, és a Vállalkozó szerződésszerű teljesítését írásban igazolni.

Határidőben teljesít a Vállalkozó, ha az átadás-átvétel a Szerződésben előírt teljesítési határidőn belül megkezdődik.

A Megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt a munka olyan hibája miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot.

Ha a Megrendelő az átadás-átvételi eljárást nem folytatja le, a teljesítés joghatásai a tényleges birtokbavétel alapján állnak be. (Ptk. 6:247.§)

2.4  A Vállalkozó késedelembe esik, ha a szolgáltatást annak esedékességekor nem teljesíti. (Ptk.6:153.§)

Ha a Vállalkozó késedelembe esik, a Megrendelő követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a Szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a Szerződéstől.

A Megrendelő elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha a szolgáltatást a Szerződésben rögzített okból kifolyólag a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy a Megrendelő az utólagos teljesítésre írásban, megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő eredménytelenül telt el.

A Vállalkozó köteles megtéríteni a Megrendelőnek a késelemből eredő kárát, kivéve, ha a késedelmét kimenti. (Ptk. 6:154.§)

2.5 Ha a teljesítés lehetetlenné vált, a szerződés megszűnik.

A teljesítés lehetetlenné válásáról tudomást szerző fél késedelem nélkül köteles erről a másik felet értesíteni.

Az értesítés elmulasztásából eredő kárt a mulasztó fél köteles megtéríteni.

Amennyiben a teljesítés lehetetlenné válásáért egyik fél sem felelős, a szerződés megszűnésének időpontját megelőzően nyújtott szolgáltatás pénzbeni ellenértékét meg kell téríteni, illetve az előre teljesített és ellenszolgáltatás nélkül maradt pénzbeni szolgáltatás visszajár.

Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért az egyik fél felelős, a másik fél szabadul a szerződésből eredő teljesítési kötelezettsége alól, és a szerződésszegéssel okozott kárának megtérítését követelheti.

Akkor, ha a teljesítés lehetetlenné válásáért mindkét fél felelős, a szerződés megszűnik, és a felek a lehetetlenné válásból eredő kárukat a közrehatás arányában követelhetik egymástól. (Ptk. 6:248.§)

2.6 Amennyiben a Megrendelő jelzi, hogy a megrendelését módosítani kívánja, az vállalási határidő megszakadását jelenti, és a Vállalkozó jogosult a módosított megrendeléshez igazodó új teljesítési határidőt megszabni.

Ugyancsak a vállalási határidő meghosszabbodásához vagy megszakadásához vezetnek azok a körülmények, amelyek a Vállalkozó teljesítését meghatározzák, de amelyekre a Vállalkozó befolyást gyakorolni nem képes (vis maior, például: erőhatalom, sztrájk, háború, beszállítói késedelem).

A részteljesítés és előteljesítés jogát a Vállalkozó fenntartja. – Általános szerződési feltételek

3. A Felek szolgáltatásnyújtással kapcsolatos jogai és kötelezettségei

3.1 A javítási munka végzésének feltételeit a Vállalkozó úgy köteles megszervezni, hogy biztosítsa a tevékenység biztonságos, szakszerű, gazdaságos és határidőre történő befejezését.

Ha a javításhoz valamilyen anyag szükséges, azt a Vállalkozó köteles a Megrendelő költségére beszerezni. (Ptk. 6:239.§)

A Vállalkozó köteles a munka- és tűzvédelmi utasításokat betartani.

3.2 A Vállalkozó a teljesítés során a legnagyobb gondossággal köteles eljárni, illetve garantálni a kivitelezés szakszerűségét és I. osztályú minőségét.

A Vállalkozó a helyiségek tisztaságára, állagmegóvására és vagyonvédelmére a legnagyobb gondossággal odafigyel.

A munkavégzés során a Vállalkozó által esetlegesen okozott károk elhárításának költségeit a Vállalkozó a Megrendelő részére – közösen felvett kárfelvételi jegyzőkönyv alapján – megtéríti a felvételt követő 15 napon belül.

3.3 A Vállalkozó a Megrendelő utasítása szerint köteles eljárni.

Az utasítás nem terjedhet ki a tevékenység megszervezésére, és nem teheti a teljesítést terhesebbé.

Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, akkor a Vállalkozó köteles őt erre figyelmeztetni.

Ha a Megrendelő a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, a Vállalkozó a szerződéstől elállhat vagy a feladatot a Megrendelő utasításai szerint, a Megrendelő kockázatára elláthatja.

A Vállalkozó köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát. (Ptk. 6:240. §)

3.4 A Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozási Szerződésben meghatározott időszakban biztosítja a Vállalkozó számára a javítandó nyílászáró környékén a szabad, akadálymentes munkavégzést.

A Vállalkozó a tevékenység megkezdését mindaddig megtagadhatja, amíg a munkaterület a tevékenység végzésére nem alkalmas.

Emiatt a Vállalkozó jogosult egyoldalúan módosítani a vállalási határidőt, és kiszállási díjat számlázni 5.000,- Ft + ÁFA/alkalom mértékben.

Ha a Megrendelő a munkaterületet a Vállalkozó felszólítása ellenére nem biztosítja, a Vállalkozó elállhat a szerződéstől, és kártérítést követelhet.(Ptk. 6:241.§)

A munkálatokhoz szükséges villamos energiát a Megrendelő térítésmentesen biztosítja.

3.5 A Felek kötelesek egymást minden olyan körülményről haladéktalanul tájékoztatni, amely a teljesítés eredményességét, határidejét veszélyezteti, vagy gátolja, illetve további költségeket igénylő munkák elvégzését, s ezzel a jelen szerződés módosítását teszi szükségessé.

4. Szolgáltatás átvétele – kellékszavatosság

4.1 A Vállalkozó a munkát átadás-átvételi eljárás keretében köteles átadni, amelynek során a Megrendelő vagy megbízottja köteles az elvégzett munkát megvizsgálni, és a Vállalkozó, szerződésszerű teljesítését írásban igazolni.

Amennyiben az átadás-átvételi eljárás során a Megrendelő vagy képviselője, minőségi vagy mennyiségi hibát észlel, azt az átadásról készülő jegyzőkönyvben, illetve a Vállalkozó, teljesítési igazolásán azonnal írásban köteles jelezni.

A jegyzőkönyv vagy a teljesítési igazolás aláírásával a Megrendelő elismeri a szolgáltatás minőségi  és  mennyiségi megfelelőségét és annak átvételét.

A javított nyílászáróval kapcsolatos kockázatok és felelősség átruházása a szolgáltatás átadásával megtörténik.

4.2 A Vállalkozó az általa végzett szolgáltatásokra és a beépített anyagokra 12 hónap jótállást (kellékszavatosság) vállal (kivéve, ha a Felek egyedileg más feltételt foglaltak írásba).

A jótállás feltétele, hogy a Megrendelő vagy más, a szolgáltatás tárgyán időközben ne végezzen semminemű módosítást (szerelés, átalakítás, stb.), a nyílászáró ne sérüljön meg, ne fessék át, az előírásoknak megfelelően tartsák karban, és rendeltetésszerűen használják.

4.3 Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni. (Ptk. 6:159.§)

4.4 A Vállalkozó technikai tanácsai (javaslatok, kezelési tanácsok) az általa javított nyílászárók legmegfelelőbb, rendeltetésszerű felhasználását szolgálják.

5. Árképzési és fizetési feltételek – Általános szerződési feltételek

5.1 A Vállalkozási Szerződésben meghatározott vállalkozási díj tartalmazza az anyag- és munkadíjat, valamint a kiszállási költséget.

A szerződéskötéskor rögzített díj a Vállalkozó és a Megrendelő közötti megállapodás eredménye.

Vállalkozási Szerződés esetleges hiányában a Vállalkozó által készített árajánlatban (ügyfél tájékoztatóban) foglalt díjak az irányadóak.

5.2 A Vállalkozó által a Megrendelő részére adott árajánlat érvényessége – amennyiben a Vállalkozó az ajánlatban másként nem rendelkezett – 30 naptári nap.

5.3 Az átadott szolgáltatásokra eső vállalkozási díj megfizetése a Vállalkozó által kibocsátott számla ellenében történik.

Amennyiben a Vállalkozási Szerződésben ettől eltérő megállapodás nem jött létre, a Megrendelő minden esetben köteles a vállalkozói díjat átvételkor, teljes egészében, készpénzben megfizetni.

Nem készpénzes fizetési mód alkalmazásánál a fizetési határidő a Vállalkozási Szerződésben, vagy szerződés hiányában a Vállalkozó által kiadott számlán kerül megállapításra, ellenkező rendelkezés hiányában a fizetési határidő 8 nap.

5.4 Késedelmes fizetés esetén a Vállalkozó jogosult a késedelembe esés napjától kezdődően késedelmi kamatot felszámolni, melynek mértéke, vállalkozásnak minősülő Megrendelő esetében, a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat nyolc százalékponttal növelt értéke.

Ha a vállalkozásnak minősülő Megrendelő fizetési késedelembe esik, akkor köteles a Vállalkozónak a követelése behajtásával kapcsolatos költségei fedezésére negyven eurónak a Magyar Nemzeti Bank késedelmi kamatfizetési kötelezettség kezdőnapján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama alapján meghatározott forintösszeget megfizetni.

E kötelezettség teljesítése nem mentesít a késedelem egyéb jogkövetkezményei alól; a kártérítésbe azonban a behajtási költségátalány összege beszámít. (Ptk. 6:155.§)

Fogyasztónak minősülő Megrendelő a késedelembe esés időpontjától kezdődően a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamattal megegyező mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni. (Ptk. 6:48.§ (1) bek.)

5.5 A Vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy felfüggessze a szerződéses kötelezettségeinek teljesítését mindaddig, amíg a Megrendelőnek a Vállalkozó felé határidőn túli tartozása áll fenn.

A Vállalkozó fenntartja magának a jogot a részteljesítésre és az ennek megfelelő részszámlázásra, amennyiben ettől egyéb, az adott szolgáltatást érintő megállapodás eltérően nem rendelkezik.

6. Tulajdonjog fenntartása – Általános szerződési feltételek

6.1 A beépített anyagok tulajdonjogát a Vállalkozó valamennyi követelése (számlatartozás, kár, költség, késedelmi kamat, stb.) rendezéséig fenntartja.

Ezekkel az anyagokkal a Megrendelő nem jogosult rendelkezni (biztosítékul lekötni, elzálogosítani, stb.), köteles azonban azokat eredeti állapotukban megőrizni.

6.2. A Megrendelő fizetési késedelembe esésekor, vagy ha fennáll a veszélye, hogy fizetéseit beszünteti, mivel fizetőképességének vagy vagyoni helyzetének megrendüléséről hivatalos információk (bírósági, hatósági döntés, közbeszerzési döntőbizottsági határozat, könyvvizsgálói jelentés, éves beszámoló, stb.) kerülnek a Vállalkozó birtokába, vagy ha a Megrendelővel szemben végrehajtás folyik, akkor a Vállalkozó jogosult a ki nem fizetett szolgáltatás során beépített anyagokat visszabontani és magához venni.

Ebben az esetben a Megrendelő az eredeti állapot helyreállítását nem követelheti.

7. Egyéb rendelkezések – Általános szerződési feltételek

7.1 A Vállalkozási Szerződést módosítani, kiegészíteni, pontosítani, csak újabb írásba foglalt szerződéssel lehet, a Felek megállapodásai vagy a Vállalkozási Szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatai, kizárólag írásban érvényesek.

A Felek kézbesítettnek tekintik a másik Fél Vállalkozási Szerződésben rögzített levelezési címére küldött ajánlott vagy tértivevényes levelet a feladást követő 5. napon akkor is, ha a másik Fél az „átvételt megtagadta” vagy „nem kereste”.

7.2 A Felek a Vállalkozási Szerződésben kapcsolattartó személyeket jelölhetnek ki.
Amennyiben erre sor kerül, akkor a Felek a kapcsolattartó személyeknek a Vállalkozási Szerződésben rögzített e-mail címre történt üzenetküldést is írásbeli közlésnek fogadják el, de csak abban az esetben, ha az üzenet szintén írásos visszaigazolása is megtörtént.

A Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy amennyiben a kapcsolattartóval összefüggésben közölt adatok megváltoznak, úgy erről haladéktalanul tájékoztatják a másik Felet.

A közlés elmulasztásáért, illetve késedelmes megtételéért a mulasztó Fél felelősséggel tartozik.

7.3 A jelen ÁSZF-re és a Vállalkozási Szerződésre a magyar jog, elsősorban a Ptk. az irányadó.

A Felek közötti esetleges jogviták rendezésére a Felek kikötik, a Vállalkozó székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét.

Ha kérdése van az Általános szerződési feltételek témakörében, küldjön érdeklődő e-mailt!

Ügyfélszolgálatunk a kitöltött űrlap megérkezése után tájékoztatást ad az Általános szerződési feltételek témájában az Ön által feltett kérdésekről.

Üzenet küldés

Üzenet küldés

Kérjük vegye figyelembe, hogy szaktanácsot és műszaki segítséget az egész ország területén tudunk nyújtani,
azonban a nyílászáró javítási tevékenységeinket kizárólag Budapesten és környékén vállaljuk.

Kérjük, adja meg a kedves nevét!
Amin napközben el tudjuk érni Önt
Kérjük, működő e-mail címet adjon meg!
Település: *
Kérjük, válasszon!
Kérjük, írja be a címét.
Kérjük, írja le kérését, kérdését, problémáját!
Kérjük, hogy pipálja ki az Adatkezelési Tájékoztató elfogadását!
Adatkezelési Tájékoztató megtekintése

Kérjük adjon meg minden adatot !

Az Elküldöm gomb megnyomásával megkapjuk üzenetét.

Munkatársunk hamarosan válaszol Önnek.

Kérjük, hogy kattintson az üres négyzetre!
Sending

Ügyfélszolgálat, konkrét válaszok azonnal

Kattintással közvetlenül hívható

06 20 333 9226    06 1 788 2301

További hasonló, jogi témák: