Oldal kiválasztása
Ajánlatkérés, így kérjen ajánlatot

Ajánlatkérés

Mi a legfontosabb egy ajánlatkérés során?  Tippek, jó tanácsok

Életünk során nagyon sokszor előfordul, hogy valamilyen javítási tevékenységre van szükségünk.
Mielőtt egy szakipari szolgáltatást megrendelnénk, ajánlatkéréssel kell az adott céghez fordulnunk és nem árt, ha ezzel kapcsolatba néhány alapvető kérdésre figyelmet fordítunk, nehogy utólag (esetleg a fizetés után) derüljön ki, hogy nem azt kaptuk, amit szerettünk volna.

Kitől kérjünk árajánlatot?

Ha lehet, referenciával rendelkező vállalkozást kérjünk fel az árajánlat adására.

Mik lehetnek a referenciák?

  • Azoktól az ismerőseinktől kapott ajánlás, akiknek már korrekt szolgáltatást nyújtott az a cég, vagy iparos
    (Így van rá remény, hogy mi sem fogunk pórul járni).
  • Az adott szakmában ismert, régóta dolgozó cég, akiről feltételezhető, hogy nem rövid távon gondolkodik.
  • Internetes honlapján ellenőrizhető, és meggyőző referenciákat felsoroló vállalkozás.

Mikor legyünk óvatosak?

  • Ha egy céget (iparost) csakis mobil telefonszámon lehet elérni.
    A címét, vagy telephelyét, adószámát, illetve cégbejegyzési számát sehol nem tudjuk megtalálni.
    Az ilyen cégeknél a későbbi, esetleges garanciális igényünket nagyon nehéz lesz érvényesíteni.
  • Ha az általa megadott “ügyfélszolgálatát” (elérhetőségeként megadott telefonját) hosszú ideig, illetve többszöri hívás után sem tudjuk elérni.

Írásos árajánlat

Amennyiben lehetséges, minden esetben írásos árajánlatkérés útján forduljunk a megbízni kívánt szakipari cég felé.
Sajnos az eddigi  tapasztalataink azt mutatják, hogy csak ritkán működik jól idehaza a szóban kötött megállapodás. Lehet, hogy a szóban forgó munka csak egy apróságnak tűnik, mégis sok esetben nagyon bosszantó lehet, ha mégsem a megegyezés szerint történik a teljesítés.
Rengeteg későbbi bosszúságot takaríthatunk meg magunknak, ha már az ajánlatkérés elején minden kérdést igyekszünk tisztázni, akkor is, ha ez sokszor értetlenségbe ütközik a másik fél részéről.
Ha az írásos árajánlat megszületett, akkor kiemelten fontos, hogy figyeljünk oda annak tartalmára.
Valóban azt tartalmazza-e az ajánlatkérés ami szóban is elhangzott, és a kiadott árajánlat tartalmi részében pontosan feltüntetésre került-e az ár?
Előfordulhat, hogy az adott szakipari munka valódi költségei nem pontosan, forintra, fillérre mondhatóak meg előre, de erről is tájékoztatást kell, hogy kapjunk.
A kiadott árajánlatnak tartalmaznia kell, hogy a feltárt és rejtett hibák javítása esetén még a legrosszabb esetben is mire  számíthatunk.
Magára valamit is adó vállalkozó, illetve szakipari cég nem engedheti meg magának, hogy az előre kalkulált és ajánlatban megadott ár, nagyságrendekkel eltérjen a valódi költségektől.

Előleg

Kényes kérdés, mikor tanácsos előleget fizetni.
Sok rémtörténetet hallottunk már olyan „vállalkozásokról”, ahol valamilyen munkára előleget vesznek fel, majd a későbbiekben a cég elérhetetlenné válik, vagyis bottal üthetjük a nyomát.
Persze vannak olyan szolgáltatások, ahol az előlegfizetés elkerülhetetlen (például nagy értékű, egyedi anyagok szükségessége esetén), és a vevő komoly vásárlási szándékát is alátámasztja.
Előleget csak akkor fizessünk, ha megbízható, leellenőrizhető céggel van dolgunk.
Mindig kérjünk számlát, vagy írásos elismervényt az előlegről.
Nagyobb összeg esetén ajánlatos vállalkozási szerződést kötni.

Ügyfélszolgálat, konkrét válaszok azonnal:

06 20 333 9226 06 1 788 2301

Ha kérdése van, küldjön érdeklődő e-mailt!

Ügyfélszolgálatunk a kitöltött űrlap megérkezése után tájékoztatást ad az Ön által feltett kérdésekről.
Üzenet küldés
Kérem, írja le kérését, kérdését, problémáját!
Kérem, kattintson az üres négyzetre!
Sending

További hasonló, érdekes témák:

Üzleti Megbízhatósági Fődíj 2014

Üzleti megbízhatóság fődíj 2014

Üzleti megbízhatóság fődíj 2014

Kisállatajtók beszerzése partnerünknél:

Wilson-Tradig PetSafe kisállat ajtók

Wilson-Tradig PetSafe kisállat ajtók az Ablakszerviz partnerétől

Munkatárs keresésben partnerünk:

jobble

Munkatárs keresésben partnerünk