Oldal kiválasztása
Ajánlatkérés, így kérjen ajánlatot

Ajánlatkérés

Mi a legfontosabb egy ajánlatkérés során?  Tippek, jó tanácsok

Életünk során nagyon sokszor előfordul, hogy valamilyen javítási tevékenységre van szükségünk.

Mielőtt egy szakipari szolgáltatást megrendelnénk, ajánlatkéréssel kell az adott céghez fordulnunk és nem árt, ha ezzel kapcsolatba néhány alapvető kérdésre figyelmet fordítunk, nehogy utólag (esetleg a fizetés után) derüljön ki, hogy nem azt kaptuk, amit szerettünk volna.

Kitől kérjünk árajánlatot?

Ha lehet, referenciával rendelkező vállalkozást kérjünk fel az árajánlat adására.

Mik lehetnek a referenciák?

  • Azoktól az ismerőseinktől kapott ajánlás, akiknek már korrekt szolgáltatást nyújtott az a cég, vagy iparos
    (Így van rá remény, hogy mi sem fogunk pórul járni).
  • Az adott szakmában ismert, régóta dolgozó cég, akiről feltételezhető, hogy nem rövid távon gondolkodik.
  • Internetes honlapján ellenőrizhető, és meggyőző referenciákat felsoroló vállalkozás.

Mikor legyünk óvatosak?

  • Ha egy céget (iparost) csakis mobil telefonszámon lehet elérni.
    A címét, vagy telephelyét, adószámát, illetve cégbejegyzési számát sehol nem tudjuk megtalálni.
    Az ilyen cégeknél a későbbi, esetleges jótállási igényünket nagyon nehéz lesz érvényesíteni.
  • Ha az általa megadott „ügyfélszolgálatát” (elérhetőségeként megadott telefonját) hosszú ideig, illetve többszöri hívás után sem tudjuk elérni.

Írásos árajánlat

Bizonyos szakipari munkák esetén – és tipikusan ilyen az ablak javítás, ablak szervizelés is – nem lehet előre megírt árlista alapján javítani, ugyanis a sikeres kivitelezést és az ügyfél maximális elégedettségét nagyon sok tényező befolyásolja.

Ilyenek például, hogy nagyon sok féle ablakprofil, rengeteg fajta ablakvasalat és a vasalat típusokon belül is sok féle gyártmány és többféle generáció van forgalomban.

Ezeknek a vasalati elemeknek számos generációját már nem lehet kapni, és így helyettesítő alkatrészekkel, vagy komplett vasalatcserével lehet megoldani az adott problémát.

Sokkal precízebb és pontosabb megoldás tehát az előzetes műszaki felmérés, melynek során pontosan meghatározható a probléma, a szükséges anyagok és a javítás módja is.

Elkerülhetőek az előre nem látható, úgynevezett apróbetűs, kiegészítő utalások és sokkal jobban tervezhetőek a költségek is.

Amennyiben lehetséges, minden esetben írásos árajánlatkérés útján forduljunk a megbízni kívánt szakipari cég felé.

Sajnos az eddigi  tapasztalataink azt mutatják, hogy csak ritkán működik jól idehaza a szóban kötött megállapodás.

Lehet, hogy a szóban forgó munka csak egy apróságnak tűnik, mégis sok esetben nagyon bosszantó lehet, ha mégsem a megegyezés szerint történik a teljesítés.

Rengeteg későbbi bosszúságot takaríthatunk meg magunknak, ha már az ajánlatkérés elején minden kérdést igyekszünk tisztázni, akkor is, ha ez sokszor értetlenségbe ütközik a másik fél részéről.

Ha az írásos árajánlat megszületett, akkor kiemelten fontos, hogy figyeljünk oda annak tartalmára.

Valóban azt tartalmazza-e az ajánlatkérés ami szóban is elhangzott, és a kiadott árajánlat tartalmi részében pontosan feltüntetésre került-e az ár?

Előfordulhat, hogy az adott szakipari munka valódi költségei nem pontosan, forintra, fillérre mondhatóak meg előre, de erről is tájékoztatást kell, hogy kapjunk.

A kiadott árajánlatnak tartalmaznia kell, hogy a feltárt és rejtett hibák javítása esetén még a legrosszabb esetben is mire  számíthatunk.

Magára valamit is adó vállalkozó, illetve szakipari cég nem engedheti meg magának, hogy az előre kalkulált és ajánlatban megadott ár, nagyságrendekkel eltérjen a valódi költségektől.

Előleg

Kényes kérdés, mikor tanácsos előleget fizetni.

Sok rémtörténetet hallottunk már olyan „vállalkozásokról”, ahol valamilyen munkára előleget vesznek fel, majd a későbbiekben a cég elérhetetlenné válik, vagyis bottal üthetjük a nyomát.

Persze vannak olyan szolgáltatások, ahol az előlegfizetés elkerülhetetlen (például nagy értékű, egyedi anyagok szükségessége esetén), és a vevő komoly vásárlási szándékát is alátámasztja.

Előleget csak akkor fizessünk, ha megbízható, leellenőrizhető céggel van dolgunk.

Mindig kérjünk számlát, vagy írásos elismervényt az előlegről.

Nagyobb összeg esetén ajánlatos vállalkozási szerződést kötni.

Ha kérdése van, küldjön érdeklődő e-mailt!

Ügyfélszolgálatunk a kitöltött űrlap megérkezése után tájékoztatást ad az Ön által feltett kérdésekről.

Üzenet küldés

Üzenet küldés

Kérjük vegye figyelembe, hogy szaktanácsot és műszaki segítséget az egész ország területén tudunk nyújtani,
azonban a nyílászáró javítási tevékenységeinket kizárólag Budapesten és környékén vállaljuk.

Kérjük, adja meg a kedves nevét!
Amin napközben el tudjuk érni Önt
Kérjük, működő e-mail címet adjon meg!
Település: *
Kérjük, válasszon!
Kérjük, írja be a címét.
Kérjük, írja le kérését, kérdését, problémáját!
Kérjük, hogy pipálja ki az Adatkezelési Tájékoztató elfogadását!
Adatkezelési Tájékoztató megtekintése

Kérjük adjon meg minden adatot !

Az Elküldöm gomb megnyomásával megkapjuk üzenetét.

Munkatársunk hamarosan válaszol Önnek.

Kérjük, hogy kattintson az üres négyzetre!
Sending

Üzleti Megbízhatósági Fődíj 2014.

Üzleti megbízhatóság fődíj 2014

Üzleti megbízhatóság fődíj 2014

HVG – Minősített cég 2019

HVG - Ajánlott cég 2019 (https://www.ceginformacio.hu/cr9310051965)

HVG - Ajánlott cég 2019

Ablakszerviz Akadémia Videó

Ablakszerviz Akadémia - Bemutatkozás

Ablakszerviz Akadémia - 1. rész, Bemutatkozás

Kisállatajtók beszerzése partnerünknél:

Wilson-Tradig PetSafe kisállat ajtók

Wilson-Tradig PetSafe kisállat ajtók az Ablakszerviz partnerétől

Gyakran keresett kifejezések a témában:

Ügyfélszolgálat, konkrét válaszok azonnal

Kattintással közvetlenül hívható

06 20 333 9226    06 1 788 2301

További hasonló, érdekes témák: